Home sweet home

13 januari 2017

IMG_0810IMG_0809IMG_0811Gisteren om 11:00 uur waren we thuis. We hebben een goede reis gehad. We zijn woensdagochtend om 6:00 uur opgestaan, dat is nl tijd dinsdag 21:00 uur. We zijn om iets over 7:00 uur weggereden om te camper terug te brengen en moesten daarvoor naar de andere kant van Sydney. Rond 8:00/8:30 uur de camper weg gebracht en toen met de taxi naar het vliegveld. Een ritje van normaal 30 min. Het is alleen hoogseizoen en waar normaal alleen taxi's rijden, rijden er nu ook prive auto's om mensen op te halen en weg te brengen. Er is maar 1 rijbaan en dus file. We zijn uit eindelijk om kwart voor tien op het vliegveld om on te checken. Daar in de rij wachten en dan kunnen we door de douane en hebben even tijd om iets te eten of te drinken en dan in het vliegtuig van China Eastern naar Shanghai. Een reis van 10 uur. We moeten nog even wachten want het is erg druk, dus vertrekken we een half uur langer. De vlucht verloopt voorspoedig en na zo' n 10 uur zijn we op de vluchthaven van Shanghai. Het is hier behoorlijk rustig en dat is wel lekker. We hebben een overstaptijd van een kleine 5 uur maar die zijn best snel om en dan naar het vliegtuig naar Parijs. Een vlucht van 12,25 uur ook met China Eastern. We slapen allemaal even en verder is het filmpjes kijken en spelletjes doen etc. Er komt ook een eind aan deze vlucht en dan zijn we in ieder geval alweer in Europa. We zijn wat later dan gepland. Het is inmiddels kwart voor zes in de ochtend als we alle controles hebben gehad en moeten om 7:30 uur weer vliegen. Nog even een kopje koffie en thee en dan het laatste stukje naar Dusseldorf. In Dusseldorf hebben we snel de koffers en dan naar huis. Het zonnetje schijnt en het is droog dus dat is ook lekker thuiskomen. De sneeuw komt morgen. We hebben een fantastische reis gemaakt en alles is voorspoedig verlopen. De planning met de camper het appartement en de reis naar Cairns heeft ook goed uitgepakt. Dus wij zijn dik tevreden. Ik hoop dat jullie een beetje hebben kunnen meegenieten met ons en voor meer foto's en verhalen zijn jullie van harte welkom aan de hondsrugstraat. Bij thuiskomst hadden de buurmeisjes een welkom thuis spandoek gemaakt en de buurvrouw die een beetje op ons huis heeft gepast had een welkom thuis bloemetje verzorgd. Dat is erg fijn thuiskomen, top. Groetjes van Edwin, Andrieza, Roger en Olivier.