Sydney

9 januari 2017

IMG_0799IMG_0804IMG_0801IMG_0802IMG_0803IMG_0797IMG_0798We zijn gisteren vanuit Anna bay naar een winkelcentrum gegaan om het blog te kunnen schrijven. Oja er zullen wel type fouten inzitten want ik lees het niet meer terug. Vanuit Het winkelcentrum zijn we nog langs de camping gegaan want Roger had een iphone gevonden bij de zandduinen, deze hebben we daar afgegeven. Toen zijn we naar the Entrance gegaan een toeristisch plaatsje waar om 15:30 uur pelikanen gevoerd worden. De jongens hebben daar nog even gezwommen en toen naar de pelikanen. We denken dat er zo'n 50 pelikanen waren en de medewerkers van de gemeente ofzo maakten er een mooie show van. Het zijn best impossante vogels en de mensen die vooraan zaten waren soms best bang. Ze zijn ook echt wel groot met die grote bek en grote vleugels. Er was een pelikaan die had twee vissen vast in zijn keel zitten, je zag ze echt nog dwars in zijn keel ziten. Leuk om te zien. Na 15 minuten was het over en gingen de vogels het water in. Wij namen nog een ijsje en gingen op weg naar Sydney. Ongeveer 1,5 uur later waren we op de camping. Een mooie camping met een zwembad en veel vogels. Papegaaien, kookaburra's en kuifduiven en andere vogels waar ik de naam niet van ken. De papegaaien komen op je arm zitten als je ze voert met brood. Zo leuk! We hebben al wel wat krassen maar dat is het waard.

We hebben lekker geslapen en zijn vanmorgen op tijd richting Sydney gegaan. Het station is dichtbij, dus we gaan met de trein, het is meer een metro en het werkt goed en is goedkoop. We hebben van Tommi 3 kaarten gekregen die we kunnen opwaarderen en kopen er 1 voor Olivier bij. Hij kan voor half geld reizen. Volwassen moeten tot 15 dollar betalen en daarna is het gratis, voor Olivier is dit dus de helft. Mooi systeem en het werkt op al het openbaar vervoer in Sydney, ook de ferry's. Vandaag zijn we naar het operahouse geweest en de Sydneybridge. We hebben ook nog geshopt en vooral Roger heeft goed gescoord. Lekker geluncht in de stad. Er lag ook een cruiseschip, wat een inmens groot schip was dat. Op de camping even lekker relaxen, de jongens gingen zwemmen. Nu gaan we eten en dan weer op tijd naar bed. Morgen gaan we naar manly beach en bondi beach en verder zien we nog wel. En dan moeten we naar de kou en de sneeuw. Het lukt me niet om de foto' s er bij te doen, hopelijk morgen!

1. Martinie Teerink:
    9 januari 2017
    Zijn heel blij met je verhalen,kijken er iedere keer naar uit.